مهمترین مزایا و علل خرید اورینگ لاستیکی در صنعت

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. خرید اورینگ
  4. chevron_left
  5. مهمترین مزایا و علل خرید اورینگ لاستیکی در صنعت

مهمترین مزایا و علل خرید اورینگ لاستیکی در صنعت، اُ یا “اورینگ”، یک نوع واشر دایره‌ای با مقاومت بالاست که در دستگاه‌ها، سیستم‌ها، یا ماشین‌آلات صنعتی جهت جلوگیری از نشت مایعات یا گازها استفاده می‌شود. موجب ماندگاری در برابر فشار، قیمت مناسب و سهولت نصب، این محصولات را در تجهیزاتی مانند موتورها، موشک‌ها و هواپیماها مورداستفاده قرار داده است.

کاربرد اورینگ چیست؟

طراحی بی‌نظیر اورینگ، به نصب مکانیکی دقیق آن امکان می‌دهد تا تغییر شکل و دفرمگی اورینگ را به خوبی پیش‌بینی کند. فشار مکانیکی که بر روی سطوح اورینگ تحت تأثیر سیال است، به دقت محاسبه می‌شود. آب‌بندی با موفقیت انجام می‌شود تا زمانی که فشار سیال از فشار محل اتصال اورینگ بیشتر نشود.

میزان فشار سیال به یکنواختی بر روی سطح اورینگ منتقل می‌شود و همزمان با افزایش فشار، فشار سطح نیز افزایش می‌یابد. بنابراین، اورینگ، تا زمانی که به درستی از نظر مکانیکی نصب شده باشد، عمل آب‌بندی را به خوبی انجام می‌دهد. یکی از دلایل اصلی عدم عملکرد بهینه اورینگ، خروج قسمت‌های متحرک آن می‌باشد.

انواع اورینگ پلاستیکی 

  • اورینگ PTFE (تفلون): با مقاومت به حرارت بالا و مقاومت شیمیایی قوی، مناسب برای شرایط سخت صنعتی است.
  • اورینگ Nitrile (NBR): با انعطاف‌پذیری بالا و مقاومت به روغن، مناسب برای برخی از کاربردهای خودروسازی و ماشین‌آلات است.
  • اورینگ Silicone (سیلیکون): با مقاومت به دماهای بالا و پایین، مورد استفاده در صنایع مختلف از الکترونیک تا طبخ غذا می‌شود.
  • اورینگ Polyurethane (PU): با مقاومت به سایش و پوشش در دماهای مختلف، برای برخی از کاربردهای صنعتی مناسب است.
  • اورینگ Viton (FKM): با مقاومت به حلال‌ها و دماهای بالا، در صنایع شیمیایی و نفت کاربرد دارد.

مهمترین مزایا و علل خرید اورینگ لاستیکی در صنعت

اورینگ لاستیکی در صنعت به دلایل متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اورینگ‌ها به عنوان یکی از اجزای کلیدی در ماشین‌آلات و تجهیزات فنی مورد توجه هستند. مزایای اصلی شامل:

1. ضد نفوذ: اورینگ لاستیکی به عنوان سد مؤثری علیه نفوذ سویه‌ها و گازها در اتصالات مختلف عمل می‌کند.

2. مقاومت به دما: قابلیت تحمل اورینگ لاستیکی در برابر دماهای مختلف، از دماهای پایین تا دماهای بالا، این محصول را در بسیاری از شرایط صنعتی قابل استفاده می‌سازد.

3. انعطاف‌پذیری: خواص انعطاف‌پذیری اورینگ، سهولت در نصب و استفاده را فراهم می‌کند و به تأثیرگذاری بهتر در اتصالات کمک می‌کند.

4. ماندگاری در برابر فشار: توانایی مقاومت در برابر فشارهای مختلف، اورینگ را به یک انتخاب مناسب برای محیط‌های با فشارهای متنوع می‌کند.

5. طول عمر طولانی: استفاده از مواد با کیفیت برتر در ساخت اورینگ لاستیکی، باعث طولانی‌تر شدن عمر مفید آن می‌شود.

6. سهولت در تهیه: موجودیت و تولید گسترده اورینگ‌ها، سهولت در تهیه و تعمیرات را به همراه دارد.

با توجه به نیازهای خاص هر صنعت، انتخاب اورینگ لاستیکی با ویژگی‌های مناسب برای هر کاربرد مهم است.

مواد تشکیل دهنده اورینگ های پلاستیکی 

مهمترین مزایا و علل خرید اورینگ لاستیکی در صنعت انتخاب مواد برای ساخت اورینگ لاستیکی به دلیل وجود موارد فراوان می‌تواند گیج‌کننده باشد. این اورینگ‌ها از مواد الاستومری ساخته می‌شوند و برای آب‌بندی اتصالات جهت جلوگیری از نشتی استفاده می‌شوند. این راه‌حل‌ها ساختاری ساده و قابلیت تولید، حمل و استفاده‌ی آسان دارند.

در دهه‌های اخیر، تقاضا برای اورینگ‌های لاستیکی به دلیل کاربردهای گسترده‌شان در شیرهای آشامیدنی، پمپ‌ها، اتصالات الکتریکی، محفظه‌ها، شفت موتور، لوله‌کشی چراغ‌ها و به عنوان واشر فلنجی به سرعت افزایش یافته است. این اورینگ‌ها به دلیل خاصیت ارتجاعی‌شان به عنوان استاتیک یا پویا دسته‌بندی می‌شوند.

 

 

مهمترین مزایا و علل خرید اورینگ لاستیکی در صنعت

خرید اورینگ, مقالات
فهرست
واتساپ شرکت مهران پلیمر
ارسال از طریق WhatsApp
Call Now Buttonتماس فوری