فروش اورینگ سوزن انژکتور

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. مقالات
  4. chevron_left
  5. فروش اورینگ سوزن انژکتور

فروش اورینگ سوزن انژکتور،اورینگ سوزن انژکتور یکی از قطعات مربوط به سیستم انژکتور خودروها می باشد. خودرو ها و به طور کلی تمام وسایل مکانیکی که به واسطه سوختن یک ماده سوختنی مانند بنزین کار می کنند

باید یک سیستم درون خود داشته باشند تا میزان ورود ماده سوختنی به درون سیلندر را تنظیم و کنترل کند همچنین ماده سوختنی را به مقدار مشخصی با هوا مخلوط کند تا این فرایند باعث ایجاد جرقه و در نتیجه حرکت قطعات مکانیکی شود.

فروش اورینگ سوزن انژکتور

کاربراتور یا انژکتور

فروش اورینگ سوزن انژکتور در سالهای گذشته که شرکت مهران پلیمر پیشرفت نکرده بود این عمل توسط قطعه ای با نام کاربراتور انجام می شد.  البته در حال حاضر نیز خودروهای کاربراتوری وجود دارند، اما در خودروهای جدیدتر سیستمی با نام سیستم انژکتور تعبیه شده است تا عمل مخلوط شدن ماده سوختنی و هوا را انجام دهد.

عملکرد انژکتور بسیار دقیق تر و سریعتر از عملکرد کاربراتور می باشد و همین سریع بودن باعث کاهش دود ناشی از سوختن ماده سوختنی و در نتیجه باعث کاهش آلودگی هوا می شود. علاوه بر این همین قطعه باعث می شود سوخت به طور کامل بسوزد و این نیز به کاهش دود خروجی خودرو کمک شایانی خواهد کرد.

عملکرد اصلی انژکتور تنظیم میزان بنزین ورودی به سیلندر است به همین دلیل درون سیلندر قرار می گیرد. به طور کلی انژکتور یکی از مهمترین قطعات موتور خودرو می باشد که همانطور که گفته شد کارایی زیادی نیز دارد.

اجزای تشکیل دهنده انژکتور خودروها

انژکتور یک قطعه مهم و کاربردی درون سیلندر خودرو می باشد که در صورت عدم وجود آن، خودرو پس از مدت کوتاهی دچار مشکل می شود و به عبارت ساده تر نبود این قطعه باعث نابودی موتور خودرو خواهد شد.

این قطعه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که این اجزاء عبارتند از؛

  •  اورینگ بالا و پایین
  • سوزن انژکتور
  • سلونوئید
  •  فیلتر ورودی
  •  سوراخ خروجی
  •  سوپاپ
  •  آرماتور
  •  و در نهایت بدنه انژکتور

هر کدام از این اجزاء وظیفه مشخصی بر عهده دارند که به عملکرد صحیح انژکتور کمک می کنند.فروش اورینگ سوزن انژکتور

اورینگ سوزن انژکتور

همانطور که گفته شد در خودروهای جدید از سیستم انژکتوری برای تنظیم میزان سوخت ورودی و همچنین تنظیم و مخلوط کردن مقدار مشخصی از ماده سوختنی با هوا، استفاده می شود.

در بالا اجزای مختلف انژکتور را نام بردیم اما اکنون می خواهیم چیستی اورینگ سوزن انژکتور را بررسی کنیم. برای بررسی اورینگ سوزن انژکتور ابتدا باید سوزن انژکتور را بررسی کنیم.

 سوزن انژکتور در خارجی ترین قسمت انژکتور واقع شده است و کار اصلی آن پخش سوخت به صورت منظم و یکدست به درون سیلندر است.

پاشیده شدن یکدست بنزین به درون سیلندر باعث سوختن یکدست و منظم آن و در نتیجه طول عمر بیشتر موتور خودرو و کاهش دود ناشی از سوختن می شود. پس درون انژکتور نیز سوزن انژکتور از اهمیت بالایی برخوردار است.

درون سیستم انژکتور از دو اورینگ استفاده می شود، اورینگ ها یک قطعه کوچک لاستیکی مانند هستند شبیه به واشر که برای آب بند کردن انژکتور مورد استفاده قرار می گیرند

یعنی از ورود بخارها و سایر مواد مایع (بنزین) و گازها به داخل انژکتور جلوگیری میکنند ؛ و حتما باید از متریال ضد بنزین استفاده کنیم.

همچنین اورینگ سوزن انژکتور که در قسمت بالایی سوزن انژکتور قرار می گیرد نیز از خروج و نشتی موارد اضافی به درون سیلندر جلوگیری می کند.

اورینگ ها با دو متریال وایتون و NBR در بازار موجود هستند که نوع اورینگ سوزن انژکتور باید از نوع وایتونی باشد

تا در برابر حلالی مانند بنزین مقاوم بوده، در برابر حرارت بالا مقاوم باشد و همچنین قابلیت تحمل فشارهای بالای درون انژکتور را داشته باشد.

عوامل خرابی اورینگ سوزن انژکتور

اورینگ سوزن انژکتور عمر مفید مشخصی دارد و ممکن است پس از مدتی خراب شود زیرا انژکتور خودرو فشار زیادی را به اورینگ وارد می کند

و اورینگ تحت هر شرایطی باید مانع از نفوذ بنزین اضافی به داخل سیلندر و دود ناشی از سوختن بنزین به داخل انژکتور شود.

پس این فشار و حرارت بالا ممکن است پس از مدتی باعث خرابی و یا گشاد شدن سایز اورینگ شود و اگر پس از خرابی به موقع تعویض نشود

باعث بروز مشکلات جدی می شود زیرا در صورت خرابی عملکرد آن به صفر میرسد و در سیستم مکانیکی خودرو خلل ایجاد می کند.

 

 

فروش اورینگ سوزن انژکتور

مقالات
فهرست
واتساپ شرکت مهران پلیمر
ارسال از طریق WhatsApp
Call Now Buttonتماس فوری