راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیت

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. خرید اورینگ
  4. chevron_left
  5. راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیت

راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیت، اورینگ ، در واقع نوعی واشر یا درزگیر است که دارای سطح مقطع دایره ای شکل می‌باشد. این محصول ، سبب جلوگیری از نشت مایعات و گازها در ماشین آلات صنعتی و دستگاه‌های مختلف می‌شود. این قطعات ، در برابر فشار بالا دارای مقاومت بالایی هستند. همچنین نصب و استفاده از آن ها بسیار ساده و راحت است. از این قطعات ، در تجهیزات بسیاری نظیر موتور وسایل نقلیه ، موشک ها ، هواپیماها و … استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی نکات قابل توجه ، جهت خرید اورینگ بپردازیم. با ما همراه باشید.

راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیتعوامل موثر در انتخاب اورینگ

  • سختی و تراکم بالای مواد
  • دارا بودن عملکرد سایشی مواد
  • نفوذ پذیری مواد
  • هزینه مقرون به صرفه و کیفیت بالای مواد
  • عملکرد موثر در برابر شرایط محیطی و عملیاتی نظیر روغن‌ها ، حلال‌ها ، بخار مواد شیمیایی و …

اورینگ از چه موادی تشکیل شده است؟

اورینگ‌ها انواع مختلفی دارند که اغلب از نوعی پلیمر پلاستیک تهیه می‌شود. این پلیمرها ، از طریق فرآیند ولکانیزه شدن ، تهیه می‌شود که نتیجه‌ی آن ، بهره مندی از استحکام ، دوام و خواص کشسانی است. مواد مختلفی که در تهیه قطعات به کار می‌رود ؛ دارای خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر پارگی هستند.

نحوه‌ی تشخیص اورینگ با کیفیت و معمولی

برای تشخیص اورینگ با کیفیت و نسوز کمی اورینگ را می‌کشیم‌. اگر در سطح آن خلل ایجاد نشد ؛ مشخص می‌شود که این اورینگ اورجینال و نسوز است. اگر اورینگ معمولی را کمی بکشیم ؛ در سطح آن پارگی و سوراخ ایجاد می‌شود و حالت اولیه خود را ، از دست می‌دهد. اورینگ با کیفیت در شرایط کاری مختلف و طی مدت زمان ، همچنان حالت نرمی و کشسان خود را حفظ می‌کند. اما اورینگ معمولی ، فورا خشک و شکننده می‌شود.

جنس مواد تشکیل دهنده‌ی اورینگ

اورینگ‌ها از مواد مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام می‌توانند خواص متفاوتی به اورینگ بدهند. یکی از متریال تشکیل دهنده‌ی اورینگ ، فلوروئلاسترم می‌باشد که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد.

لاستیک سیلیکونی ، یکی دیگر از مواردی است که در تهیه‌ی اورینگ ، از آن استفاده می‌شود. طراحی این لاستیک ، بسیار نرم و اسفنجی می‌باشد.

یکی دیگر از متریال مورد استفاده برای تهیه اورینگ ، پلی اورتان ترمو پلاستیک است که دارای مقاومت کششی بالایی است.

راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیتقبل از خرید چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیت یکی از مفاهیمی که در خرید اورینگ اهمیت دارد ؛ این است که متوجه شوید شخصی که از آن اورینگ را خریداری می‌کنید ؛ تولید کننده است یا واسطه. یکی از مزایای خرید از تولید کننده ، در این است که با اطمینان خاطر از کیفیت محصول ، آن را خریداری می‌کنید. زیرا تولیدکننده ، پاسخگوی کیفیت تولید خود می‌باشد. اما واسطه‌ها ، به سبب رقابتی که دارند ؛ به کیفیت کار ، آنچنان اهمیت نمی‌دهند. علاوه بر آن ، بابت کیفیت کار ، ضمانتی به مشتری نمی‌دهند. به دلیل رقابتی که با سایر ارائه‌ دهندگان در این حوزه دارند ؛ قیمت محصولات را معقول قرار می‌دهند ؛ اما مجبور هستند که از کیفیت کار کم کنند. پس نخستین نکته‌ی مهم ، در این است که باید مطمئن شوید محصول خود را از تولید کننده خریداری می‌کنید.

نکته‌ی دوم در این است که به جهت اطمینان از کیفیت محصول ، از تولید کننده ، گواهی آزمایشگاه‌های معتبر در سطح کشور را بخواهید. به جهت این که ممکن است در تهیه‌ی اورینگ ، از مواد ناخالص استفاده شده باشد و کیفیت کار پایین بیاید.

سخن پایانی 

در این مقاله با راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیت باید رعایت کنید ؛ آشنا شدید. شما می‌توانید جهت مطالعه‌ی مقالات بیشتر در رابطه با اورینگ و انواع آن ، به بخش مقالات ما مراجعه کنید.

راهنمای کامل برای خرید اورینگ با کیفیت

خرید اورینگ
فهرست
واتساپ شرکت مهران پلیمر
ارسال از طریق WhatsApp
Call Now Buttonتماس فوری