خرید واشر لاستیکی اورینگ

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. خرید اورینگ
  4. chevron_left
  5. خرید واشر لاستیکی اورینگ

خرید واشر لاستیکی اورینگ، واشر اورینگ دار یک نوع واشر مکانیکی برای آببندی با سطح مقطع O  شکل است. اورینگها می توانند به صورت استاتیک یا داینامیک مورد استفاده قرار گیرد.

کاربرد داینامیک آن عبارتند از شفت های دوار پمپ و پیستون های هیدرولیک سیلندر. اورینگ یکی از رایج ترین واشرها در طراحی ماشین ها است زیرا ارزان هستند، بسیار ساده هستند، مطمئن هستند و نصب آسانی دارند. آنها مي توانند ده ها مگاپاسکال (هزاران اسب بخار) فشار را تحمل کنند.

اورینگها را می توان به وسیله اکستروژن، قالب گیری تزریقی، قالب گیری فشار یا قالب بندی انتقالی تولید کرد.

خرید واشر لاستیکی اورینگ

اورینگ لاستیکی چیست ؟

اورینگ لاستیکی یک واشر مکانیکی است که به شکل یک حلقه است و در داخل شیارها قرار می گیرد و برای فشرده سازی بین دو قسمت طراحی شده است.

سپس این کار برای ایجاد یک آب بندی کار می کند و آنها را به یکی از رایج ترین قطعات جهت آب بندیی و عدم نشتی تبدیل می کند که در طراحی ماشین آلات دیده می شود.

 این قطعه که نوعی واشر محسوب میگردد، با توجه به متریال و نوع کاربرد خود،شرایط محیطی مختلفی را عایق بندی می کنند. قطر بیرونی و ضخامت آن مشخصه اندازه گیری اورینگ ها می باشد.

خرید واشر لاستیکی اورینگ هدف اصلی اورینگ لاستیکی جلوگیری از خروج مایع یا هوا است زیرا به عنوان یک دستگاه آب بندی عمل می کند. هنگامی که اورینگ بین دو سطح فشرده می شود، فضای خالی را می گیرد و سپس از انتشار مایع یا هوا جلوگیری می کند.

آنها همچنین شکل خود را حفظ می کنند، بنابراین پس از رها شدن، به طور طبیعی به شکل قبلی خود باز می گردند. این قابلیت است که به اورینگ های لاستیکی اجازه می دهد تحت فشار کم یا بدون فشار آب بندی شوند. هنگامی که فشار وارد می شود، اورینگ به دیواره شیار فشرده می شود و این باعث انبساط در جهت مخالف می شود.

کاربرد اورینگ

طراحی موفق برای به کاربردن اُرینگ مستلزم نصب مکانیکی صحیح می باشد که بتواند تغییر شکل و دفرمگی اورینگ را پیش بینی کند. فشارمکانیکی وارده بر سطوح اورینگ که با سیال در تماس است محاسبه می گردد.

تا زمانیکه فشار سیال از فشار محل اتصال O-ring بیشتر نشود عمل آببندی به خوبی صورت میپذیرد. فشار سیال به صورت یک نواخت بر روی سطح اورینگ که غیر قابل فشرده شدن است منتقل می شود و فشار سطح هم زمان با فشار فزاینده بالا می رود.

بنابراین اورینگ تا زمانی که از لحاظ مکانیکی درست نصب شده باشد به خوبی آببندی را انجام می دهد. عمده ترین دلیل عدم آببندی خوب اورینگها بیرون آمدگی قسمت های جفت شده می باشد. درزگیر برای ایجاد یک نقطه تماس بین اورینگ و سطوح آببندی طراحی می شود. این مسئله فشار موضعی زیادی را باعث می شود.

عملکرد اورینگ‌ ها به چه شکلی است؟

اورینگ‌ها به طورکلی یا جهت جلوگیری از نشتی مواد (با قرار گرفتن بین دو سطح فلزی یا غیر‌فلزی) یا جهت گرفتن لقی بین دو سطح و یا به عنوان فاصله انداز (spacer) بین دو قطعه صنعتی یا غیرصنعتی عمل می‌کنند. عملکرد آب‌بندی اورینگ‌ها با تغییر شکل سطح مقطع هنگام جای‌گذاری و فشرده‌سازی در محفظه مربوطه حاصل می‌شود. اورینگ می‌تواند به صورت شعاعی یا محوری در فضای نصب آن فشرده شود.

خرید واشر لاستیکی اورینگ

متریال اورینگ ها

از آن‌جا که اورینگ ها ممکن است در معرض دماهای بالا یا پایین، حمله شیمیایی، لرزش، سایش و حرکت و تکان سریع قرار گیرند؛ بنابراین متریال اورینگ‌ها از نوع جامد جوش داده شده و طیف گسترده‌ای از الاستومرها انتخاب می‌گردد تا دربرابر مایعات و گازها و سایر عوامل و ناملایمات محیطی مقاوم و غیرقابل‌نفوذ یا به عبارتی نشت‌ناپذیر گردند. اورینگ‌ها بسته به شرایط کارکرد می‌توانند از جنس لاستیک‌های طبیعی و مصنوعی Nbr ,Sb ,Nr ,Epdm ,silicon ,Viton ,pbr   و… یا از جنس خانواده ترموپلاست‌ها انتخاب شوند.

انواع مختلف واشر لاستیکی سیلیکونی

واشر لاستیکی سیلیکون به صورت مهر و موم های مکانیکی استفاده می شود که می تواند برای جلوگیری از نشت بین سطوح مورد استفاده قرار گیرد. انواع مختلف واشر لاستیکی سیلیکون شامل موارد زیر است:

  • واشرهای سیلیکونی جامد که در بسته های فلزی استفاده می شود
  •  واشر سیلیکون
  • واشرهای سیلیکونی اسفنجی
  •  واشرهای سیلیکونی قالب تزریقی
  •  واشرهای فوم سیلیکونی که به واشرهای اسفنجی نزدیک می شوند.

 

خرید واشر لاستیکی اورینگ

خرید اورینگ
فهرست
واتساپ شرکت مهران پلیمر
ارسال از طریق WhatsApp
Call Now Buttonتماس فوری