آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگ

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. خرید اورینگ
  4. chevron_left
  5. آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگ

آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگ، اورینگ یک نوع واشر مکانیکی برای آببندی با سطح مقطع O شکل است. اورینگها می توانند به صورت استاتیک یا داینامیک مورد استفاده قرار گیرد. کاربرد داینامیک آن عبارتند از شفت های دوار پمپ و پیستون های هیدرولیک سیلندر.

اورینگ یکی از رایج ترین واشرها در طراحی ماشین ها است زیرا ارزان هستند، بسیار ساده هستند، مطمئن هستند و نصب آسانی دارند. آنها مي توانند ده ها مگاپاسکال (هزاران اسب بخار) فشار را تحمل کنند. اورینگها را می توان به وسیله اکستروژن، قالب گیری تزریقی، قالب گیری فشار یا قالب بندی انتقالی تولید کرد.

آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگنقش اورینگ در سیستم چیست؟

این حلقه ها بسیار شبیه به یک فرم استاندارد از واشرهای معمولی هستند، با این تفاوت که به طور خاص در کاربردهایی استفاده می شوند که تحت درجه حرارت، فشار یا حمله مواد شیمیایی شدید قرار داشته باشند.

اغلب اورینگ ها از الاستومرهای با دوام ساخته شده اند که توانایی مقاومت در برابر شرایط بحرانی را داشته باشند. این حلقه ها با قرار گرفتن در کانال یا شیاری که بین دو قسمت مختلف از دستگاه های استاتیک یا دینامیک وجود دارد، وظیفۀ آب بندی را اجرا می کنند.

هنگامی که دو جزء به هم فشرده می شوند، اورینگ نیز متناسب با ابعاد دقیق سطوح تحت فشار منعطف شده و فضاهای خالی را کاملا پر می کند. در نتیجه یک مهر و موم نفوذناپذیر ایجاد می شود که اجازۀ ورود آب یا هوا را نخواهد داد.

هرچه میزان فشار وارد شده روی اورینگ بیشتر باشد، مهر و موم آن محکم تر می شود. البته این فشار باید تا حد معینی وارد شود. درست است که مقاومت فشاری این محصولات بالاست، اما اطمینان از اینکه فشار بیش از حد به اورینگ وارد نشود، از ضروریات است.

به محض جدا شدن دو قسمت فشرده شده و برطرف شدن فشار، ارینگ به شکل دونات اصلی خود برمی گردد. اگر چه می توان از این حلقه ها برای چند دورۀ عملکردی مختلف به طور مجدد استفاده کرد، اما باید به خاطر داشت که نمی توان آن را به طور نامحدود به کار گرفت.

هر سیکل فشاری که به اورینگ ها وارد می شود، بر قوام و انعطاف پذیری آن تأثیر منفی می گذارد. از این رو اگر قرار است درزگیری همچنان به قوّت قبل انجام گیرد، حلقۀ قدیمی باید با یک حلقۀ تازه نفس جایگزین شود.

چه عواملی در انتخاب اورینگ مؤثرند؟

این واقعیت که اورینگ ها می توانند در بسیاری از کاربردها وارد شوند، تا حد زیادی به این واقعیت بازمی گردد که می توانند از طیف گسترده ای از مواد تولید شوند. دامنۀ انتخاب مواد گسترده، به طراح این امکان را می دهد تا خصوصیات متریال را در نظر بگیرد و بر اساس میزان عملکرد آن ماده در برابر شرایط عملیاتی، بهترین تصمیم را بگیرد. عواملی که معمولاً در هنگام انتخاب بهترین متریال اورینگ در نظر گرفته می شوند عبارتند از:

قابلیت تراکم و سختی مواد
عملکرد سایشی مواد
نفوذ پذیری مواد
هزینۀ مواد
عملکرد در برابر شرایط محیطی و عملیاتی نظیر روغن ها، حلال ها، اسیدها و بازها، بخار مواد شیمیایی و …
اورینگ ها معمولاً از نوعی پلیمر الاستیک یا الاستومر تولید می شوند. این پلیمرها غالباً از طریق فرایندی به نام ولکانیزه شدن (Vulcanization) بهبود می یابند. در نتیجه استحکام، دوام و خواص کششی آن ها تا حد زیادی قابل توسعه است. بدیهی است که مواد مختلف دارای خصوصیات مختلفی هستند. برخی از آن ها خاصیت ارتجاعی (Elasticity) بیشتری دارند و برخی دیگر مقاومت در برابر پارگی (Tear-resistance) بالایی دارند.

آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگقبل از خرید اورینگ چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگ یکی از مفاهیمی که در خرید اورینگ اهمیت دارد ؛ این است که متوجه شوید شخصی که از آن اورینگ را خریداری می‌کنید ؛ تولید کننده است یا واسطه. یکی از مزایای خرید از تولید کننده ، در این است که با اطمینان خاطر از کیفیت محصول ، آن را خریداری می‌کنید. زیرا تولیدکننده ، پاسخگوی کیفیت تولید خود می‌باشد. اما واسطه‌ها ، به سبب رقابتی که دارند ؛ به کیفیت کار ، آنچنان اهمیت نمی‌دهند. علاوه بر آن ، بابت کیفیت کار ، ضمانتی به مشتری نمی‌دهند. به دلیل رقابتی که با سایر ارائه‌ دهندگان در این حوزه دارند ؛ قیمت محصولات را معقول قرار می‌دهند ؛ اما مجبور هستند که از کیفیت کار کم کنند. پس نخستین نکته‌ی مهم ، در این است که باید مطمئن شوید محصول خود را از تولید کننده خریداری می‌کنید.

 

آشنایی با نکات مهم قبل از خرید اورینگ

خرید اورینگ
فهرست
واتساپ شرکت مهران پلیمر
ارسال از طریق WhatsApp
Call Now Buttonتماس فوری