بررسی جنس اورینگ

  1. خانه
  2. chevron_left
  3. خرید اورینگ
  4. chevron_left
  5. بررسی جنس اورینگ

بررسی جنس اورینگ ، اورینگ یک نوع واشر مکانیکی می‌باشد که برای آب بندی و با سطح مقطع دایره‌ای شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اورینگ‌ها می توانند به صورت استاتیک و داینامیک استفاده شوند.

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چگونه جنس اورینگ را تشخیص دهید یا به بیان دیگر چگونه یک اورینگ با کیفیت را تشخیص دهید. به شما پیشنهاد می‌شود که تا پایان این مقاله‌ی آموزنده با مهران پلیمر لاوین همراه باشید.

اورینگ چیست؟

اورینگ‌ها واشرهای مکانیکی هستند که سطح مقطع دایره‌ای شکل دارند و برای انجام عملیات آب بندی استفاده می‌شوند. اورینگ‌ها در انواع مختلف و کیفیت‌های مختلف تولید می‌شوند و روی سطوحی که می‌خواهید آب بندی شوند ، می‌چسبند. لازم است بدانید

که اورینگ‌ها نصب راحتی دارند و همچنین قیمت‌های آن‌ها نیز مناسب می‌باشد. اورینگ‌ها به دو صورت داینامیک و استاتیک استفاده می‌شوند و همچنین لازم به ذکر است که اورینگ‌ها انواع مختلفی نیز دارند.

بررسی جنس اورینگ

انواع اورینگ‌های لاستیکی:

اورینگ SBR : اورینگ‌های معمولی و یا SBR ، اورینگی بسیار انعطاف پذیر و مقاوم در برابر ساییدگی می‌باشد که نسبت به سایر اورینگ‌ها دارای قیمت مناسبی نیز است ، این اورینگ گزینه خوبی برای خرید است.

اورینگ NBR: اورینگ‌های ضد روغن و یا NBR ، علاوه بر اینکه در برابر ساییدگی و ضربه بسیار مقاوم می‌باشند ، در برابر انواع روغن‌ها و گازوئیل‌ها نیز مقاوم هستند و در دمای بین ۳۰- و ۱۲۰+ درجه سانتی‌گراد هم می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

اورینگ HNBR: اورینگ HNBR و یا ضد گاز ترش حاصل نیتریل و هیدروژن می‌باشد و نسبت به اورینگ NBR در برابر انواع روغن‌ها و گازهای خورنده با دمای بالا دارای مقاومت بیشتری نیز می‌باشند.

اورینگ NR-SBR: این اورینگ‌ها خاصیت ارتجاعی و کششی دارند و خیلی سریع به حالت اولیه خود بر می‌گردند و همچنین مقاومت بالایی در برابر پارگی و ساییدگی نیز دارند.

اورینگ EPDM: اورینگ ‏EPDM و یا ضد اسید در برابر مواد اسیدی و شیمیایی مثل گازها ، زنگ‌زدگی ، نور خورشید و شرایط سخت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد.

اورینگ سیلیکون: در واقع اورینگ‌های سیلیکون یکی از پرکاربردترین نوع اورینگ‌ها هستند که در برابر اشعه UV خورشید دارای مقاومت بالایی می‌باشند و تا دمای ۶۰- و ۲۵۰+ درجه سانتی‌گراد نیز حالت الاستیسیته‌ی خود را حفظ می‌کنند.

همچنین لازم به ذکر است که اورینگ‌های سیلیکون بسیار بهداشتی می‌باشند و در صنعت پزشکی ، بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اورینگ‌های متری: اورینگ‌های متری دارای کوردهایی به صورت متری می‌باشند که در صنایع مختلف ماشین آلات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اورینگ وایتون: اورینگ وایتون یا FKM بسیار در برابر مواد شیمیایی مقاوم می باشد.

همچنین این اورینگ در برابر حرارت ، اسید‌ها ، نفت ، اوزون ، آتش و بنزین نیز مقاوم است و به همین دلیل در صنایع مختلفی مثل صنایع شیمیایی ، صنایع فولاد و صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چگونه جنس اورینگ را تشخیص دهیم؟

برای اینکه تشخیص دهید که اورینگ با کیفیت و نسوز می‌باشد و یا اورینگ معمولی است ، بهتر است اورینگ را بکشید

اگر سطح اورینگ پس از اینکه آن را ول کردید به حالت اولیه برگشت ، و حالت خود را از دست نداد

و حالت خود را حفظ کرد ، یعنی جنس آن نسوز و اصل است.

اما در صورتی که آن را کشیدید و ول کردید ، روی سطح اورینگ سوراخ‌هایی به وجود آمد

و حالت اصلی خود را از دست داد ، یعنی اورینگ معمولی می‌باشد و کیفیت چندانی ندارد.

لازم است بدانید که اورینگی که با کیفیت باشد ، پس از مدتی با در ارتباط بودن و برخورد با مایعات

گازوئیل و روغن کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و همان کیفیت عالی خود را دارد. اما اورینگ معمولی خیلی زود خشک می‌شود و همچنین شکننده

سخن پایانی

شما در این مقاله بررسی جنس اورینگ و همچنین نحوه‌ی تشخیص آن آشنا شدید و مطالبی را در مورد آن دریافتید. همچنین شما در این مقاله انواع اورینگ‌ها را مطالعه کردید. جهت مطالعه‌ی مطالب بیشتر ، به بخش مقالات وب سایت مهران پلیمر لاوین مراجعه کرده و از مطالب آموزنده‌ی ما بهره مند شوید و لذت ببرید.

بررسی جنس اورینگ

خرید اورینگ, مقالات
فهرست
واتساپ شرکت مهران پلیمر
ارسال از طریق WhatsApp
Call Now Buttonتماس فوری